שימו לב זהו רופא לדוגמא!
יותר מ-25 שנה אני משמש רופא ילדים בקהילה ונותן שירות לילדי תל אביב והסביבה.
אני מטפל בתינוקות שאך נולדו, בפעוטות, ובילדים עד סיום לימודיהם והליכתם לצבא או למסגרת חלופית.
בשנים האחרונות זכיתי לטפל בילדים של הורים שטיפלתי בהם עצמם כתינוקות.

ותק

25 שנים

קופות חולים

כללית ,מאוחדת ,לאומית

סוגי תור

תור פיזי,תור טלפוני,תור וידאו

תפקיד

רופא ילדים

טיפולים נוספים

עושה ביקורי בית באזור המרכז והשרון על פי הצורך, זמין לכם בפייסבוק, בטלפון ובמייל

השתלמויות

2004-2005- השתלמות בבי"ח הר סיני, טורונטו, קנדה

ניסיון קליני

1993-1994- סטאג'- ביה"ח איכילוב
1994-1996 התמחות ברפואת ילדים
1996-1999- תת התמחות בגסטרואנטרולוגיה
2004-2005 השתלמות בבי'ח הר סיני, טורונטו, קנדה
2006-2010- מנהל מחלקת ילדים, ביה"ח ילדודס
בדיקה

השכלה

1996- תואר דר' לרפואה, בי'ס לרפואה אוניברסיטת ת"א
1999- מוסמך במדעי הרפואה (בהצטיינות), בי'ס ללימודי המשך ברפואה, אוניברסיטת ת"א
2003- תואר מוסמך במינהל מערכות בריאות, בי'ס למינהל עסקים, אוניברסיטת ת"א

פרסומים מדעיים

הפרעת קשב וריכוז;
מדובר ב"הפרעה שקופה" כלומר הם עצמם לא רואים תמיד את הבעייה ולדעתם, אין בעייה. הרבה פעמים הם מאשימים את כולם, החברים ההורים, המורה בבעיות שצצו, לא תמיד רואים איפה הם לא בסדר.
הפרעת קשב היא גנטית, תורשתית, עם תורשתיות גבוהה. אם לשני ההורים יש הפרעת קשב, לילדים יש סיכון של כ-50% להיות עם הפרעת קשב. כיוון שהרבה מבוגרים עם הפרעת קשב נוטים להתחתן זה עם זה. יש לכך משמעות קלינית, והסבירות לילדים עם הפרעת קשב- עולה.
מדובר בסוג של קשיים בויסות היכולות לחוות את הסביבה באופן המתאים. הרבה מהם מסתובבים עם חוויה וקליטה של הרבה דברים ואירועים הקורים בו זמנית, כמו צפייה בהמון עוצי טלוויזיה באותו הזמן. העולם נראה מפורק, מלא גירויים אורות ורעשים. החוויה הזו היא מולדת, ולכן ככה הילד מכיר את העולם, זו החוויה שלו. לילדי ADHD אין תמיד את היכולת להבין שהחוויה שלהם שונה מזו של אחרים. הילדים הללו אינם רואים את הקושי, אלא את התוצאות שלו, ואז מתקבלים תיאורים של "הוא ילד שובב" "הוא ילד עצלן, הוא מאוד חולמני" ועוד.
כאשר מדובר על הפרעת קשב, לא מדובר על חלק אחד במח שאינו תקין ועובד לא טוב. מדובר בתפקוד לקוי של מערכת-רשת של עצבים וחווטים בין אזורים שונים במח, האחראים על תפקודים שונים.
השליח העצבי בין חלקי המח השונים, האמור לתווך ולהפעיל את האזורים האלו בצורה טובה, הוא דופאמין. הבעיה היא לא בחוסר הנוכחות שלו, אלא בזמינות שלו וביכולת ניצול שלו בין תאי עצב שונים ואזורים שונים במח. ניתן לראות כי לאחר שהוא מופרש מתא עצב אחד לשני – יש פחות קולטנים שמגיבים אליו בצד השני. מאידך, יש פרוק וספיגה שלו, בצורה מהירה מדי, עוד לפני שהצליח להעביר את המסר. אפשר לומר כי מערכת סילוק הדופאמין פועלת באופן יעיל מידי.
המערכת הדופאמינרגית היא מערכת המופעלת ופועלת בעזרת דופאמין בעיקר וממוקמת במקומות שונים במוח – מרכז המח, חלקים קדמיים, אמיגדלה, מח קטן ועוד. זו הסיבה לכך שלהפרעת קשב יש ביטויים מרובים.
שלושה אזורים במוח מעורבים ב-ADHD:
האזור הפרונטסטריאטלי – אחראי על ארגון, תכנון וזכרון עבודה
האזור הפרונטו לימבי – שפגיעה בו תביא לביטויים של אימפולסיביות ופעלתנות יתר ואגרסיביות, עם קשיים במעגלי קבלת החלטות.
פרונטוצרבלארית – המקשרת בין האונות המצחיות למוחון – מביאה לייצוב של קורדינציה מוטורית ותחושת זמן .
מעצם ההבנה כי מדובר בליקוי במערכת הדופאמינרגית, ניתן להבין כי העלאת הדופאמין במוח עשויה לסייע. עלייה באדרנלין יכולה להעלות את הדופאמין. לכן ילדים עם הפרעת קשב מגיבים בניסיונות להעלות את האדרנלין, לא רק רולטת כביש, אבל פעלתנות יתר בכלל, שהיא הדרך הפשוטה ביותר להעלות את האדרנלין. תזוזה ובהמשך ריגושים עושים אותם מרוכזים יותר (לטפס גבוה, התנהגות מסכנת וכו'). יש גם מאכלים מסוימים שמעלים את הדופמין (שוקולד, קולה, קפה וסיגריות ובהמשך אפילו חומרים אחרים). לכן יש נטייה לעשן מגיל צעיר וקושי גדול יותר להיגמל. בגיל מבוגר יותר מופיעים דכאון ובעיות שינה.
חשוב לזכור כי כל התרופות בקו הראשון של הטיפול בהפרעות קשב, הן תרופות ממריצות, מעלות אדרנלין ולכן לא מרדימות ולא גורמות לילד להפוך לזומבי.
טלוויזיה ומחשבים אינם הגורם להיווצרות הבעיה, הטלויזיה מספקת למוח תנועה, ולכן מרכזת קשב. משחקי המחשב בנויים על העלאת הדופמין במוח, דיוק מה שילדי ADHD צריכים, לכן הם נוטים להתעסק במשחקי מחשב, יותר מחברים בני גילם.

חברות באיגודים מקצועיים

הסתדרות הרופאים בישראל

עיסוק במחקר מדעי

1986-1990 מנחה סטודנטים שנה ה'

אישורים ותעודות

1992- אוניברסיטת בן גוריון

מרפאת אודורו מערכות

תל אביב-יפו, פנקס 50
לזימון תורים 7\24: 053-9956798